" 130. Gerçekten de Firavun\un halkını kuraklık ve ürün kıtlığıyla kıskıvrak yakaladık ki akıllarını başlarına toplar da ders alırlar. " ( A’râf - 130.Ayet) ( Ayeti incele )
 
 
 
ADALET ÜZERE OLMAK ( 21.9.2012 )

ADALET ÜZERE OLMAK

Numan b. Beşir (r.a.) isimli genç sahabeye babası malının bir kısmını hibe olarak verip de diğer çocuklarını mahrum ettiğinden annesi bu duruma rıza göstermemiş ve meseleyi sormaları için onları Peygamber Efendimize göndermiştir.

Sahabe Resulullah ‘la olan bir hatırasını anlatıyor. Ben küçüktüm babam anneme dedi ki: &...

MUSA, İSA VE MUHAMMED ÜMMETLERİNİN ORTAK SORUNU: TERK-İ KİTAPTIR. ( 16.9.2012 )

MUSA, İSA VE MUHAMMED ÜMMETLERİNİN ORTAK SORUNU: TERK-İ KİTAPTIR.

(Al-i İmran 187-189)

Yüce Allah gerek Tevrat’ta olsun ve gerekse İncil’de olsun, hem Hz. Musa’nın ve hem Hz. İsa’nın ümmetlerine bir görev yüklemiş ve bunu onlara farz kılmıştır. Adı geçen bu her iki kitapta anlatılanları, orada yer alan delilleriyle...

ZULÜM NEDİR, ZALİM KİMDİR? ( 11.9.2012 )

ZULÜM NEDİR, ZALİM KİMDİR? 

Zulüm sözlükte; haksızlık, eziyet, işkence, bir hakkı kendi yerinden başka bir yere koymak, bir kişiye ısrarlı olarak kötü davranmak, baskı kullanmak, adaletsizlik yapmak, haddi aşmak, söz ve fiilde aşırı gitmek olarak anlamlandırılmıştır. 

Zalim ise; zulmeden, haksızlık ve adaletsizlik eden kişi olarak tanımlanmıştır.

Toplumumuzda zulüm den...

HİDAYET ARTMASI VEYA İMANIN ARTMASI KURANDA NASIL ANLATILIR? (MERYEM 76) ( 6.9.2012 )

HİDAYET ARTMASI VEYA İMANIN ARTMASI KURANDA NASIL ANLATILIR? (MERYEM 76)

 Allah doğru yolu seçenleri daha derin bir doğru yol bilinci ile destekler; ve kalıcı mahsullere dönüşen dürüst ve erdemli davranışlar Rabbinin katında karşılık olarak [dünyevî kazançlardan] daha değerli ve sonuçları itibariyle daha verimlidir. (M.Es...

FİTNE (ENFAL 25,28) ( 31.8.2012 )

FİTNE ENFAL 25,28

Ve kötülük yönündeki öyle bir ayartıya karşı uyanık ve duyarlı olun ki o, ötekileri dışta tutarak yalnızca hakkı inkâra kalkışanlara musallat olmaz ve bilin ki Allah azapta çok çetindir: (M.Esed)

Burada “kötülük yönündeki ayartı” ifadesiyle aktarılan fitne terimi geniş bir kavramlar kümesini kucaklamaktadır: “ayartma...

ŞEHİTLER ( 26.8.2012 )

ŞEHİTLER

 BAKARA 154. Allah yolunda öldürülenlere, ölüler demeyin; tam tersine onlar diridirler, fakat siz anlayamazsınız. (B.Bayraklı)

 Bu ayeti üç bölüme ayırarak a&cc...

SİHİR VE ZARARLARI (BAKARA 102) ( 22.8.2012 )

 

102.ve [onun yerine] Süleyman'ın hükümdarlığı sırasında şeytanca niyetler taşıyan kimselerin telkin edegeldiklerine uyarlar. Hakikati inkâr eden Süleyman değildi, ama o şeytanca niyetler taşıyan kişiler halka sihir öğreterek hakikati inkâr ettiler -ve onlar, Babil'deki iki melek Hârût ve Mârût vasıtasıyla ihdas edilene [uyarlar]- gerçi bu ikili, önceli...

ALLAHIN SEÇKİN KULLARI VE ONLARA YAPILACAK İKRAMLAR (FECR 28-29) ( 13.8.2012 )

28. Rabbine O'ndan hoşnut kalmış ve O'nu hoşnut etmiş olarak dön.(M.Esed)

Bu kullar aşağıdaki özelliklere sahiptirler:

Yeryüzünde alçak gönüllülükle yürürler ve cahiller onlara hitap edince “Selâm” derler. Geceleri Rableri huzurunda secde ederek, ayakta durarak geçirirler. Ve şöyle yakarırlar: “Rabbimiz, cehennem azabını bizden...

KABİRDE HAYAT VE AZAP (H.Yılmaz) ( 6.8.2012 )

Kabir azabı konusunu açıklarken bu konuyu iki açıdan ele almak gerekir.

Birincisi: Kabrin içinde hayat ve azap.

İkincisi: Hayat ve azap kabirde olmayıp, öldükten sonraki dirilişe kadar geçen sürededir. (Berzah)

Birincisi:

Kabir içinde azap olabilmesi için, ruhun, kabirde cesede geri dönmesi gerekir. Böyle olması lazım geldiğinde...

BAŞKALARININ MALLARINI HAKSIZ OLARAK YEME ÇEŞİTLERİ (BAKARA 188) ( 30.7.2012 )

Birbirinizin mallarını haksız yere yiyip tüketmeyin ve diğer insanların mallarından bir bölümünü bilerek haksızlıkla tüketmek için hukuki hilelere başvurmayın. (Özlü Tefsir)

 

Mallarınızı, aranızda batıl (sebepler) ile yemeyin; bile bile insanların mallarından bir kısmını günah bir biçimde yemeniz için onları hâkimler(in önün)e atmayın (hâkimlere götü...

Sayfalar : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46]