" 42. Öyleyse, Rabbinizin hangi nimet ve kudretini inkar edebilirsiniz? " ( Rahmân - 42.Ayet) ( Ayeti incele )
 
 
 
HASED DUYGUSU KUR’AN DA ALLAH’A SIĞINILACAK BİR DUYGU OLARAK ANLATILIR ( 25.6.2012 )

“Kıskançlıkla zarar vermeye çalışan tüm çekemeyenlerin kendilerine ve başkalarına yapabilecekleri her türlü kötülük ve şerlerden Allah’a sığınırım.” (FELAK-5)

Ve kıskançlık duyduğunda kıskancın şerrinden. (M.Esed)

Yani, başka bir kimsenin kıskançlığının kişinin hayatı üzerinde doğurabileceği -moral ve sosyal- etkilerden ve kişinin kendisinin kıskançl...

ENDAD TABİRİNİN KURAN DA KULLANILIŞI (BAKARA 165) ( 14.6.2012 )

Ama hâlâ Allah'a rakip gördükleri varlıklara inanmayı tercih eden ve onları [yalnızca] Allah'a özgü [olması gereken] bir sevgi ile seven insanlar var: hâlbuki imana ermiş olanlar, Allah'ı başka her şeyden daha çok severler. Zulüm yapmaya şartlanmış olanlar, [Kıyamet Günü] azaba uğratıldıkları zaman görecekleri gibi, bütün kudretin yalnızca Allah'a ait olduğunu ve Allah'ın cezalandırmada ne çetin olduğunu...

AYETTE BAHSEDİLEN SIRDAŞ NASIL OLMALI (Al-i İmran 118) ( 7.6.2012 )

SİZ EY imana ermiş olanlar! Sizden olmayan kişileri dost edinmeyin. Onlar sizi yoldan çıkarmak için ellerinden gelen hiçbir çabayı esirgemezler ve sizi sıkıntıda görmekten hoşlanırlar. Şiddetli öfke ağızlarından taşmaktadır; kalplerinde sakladıkları ise daha da kötüdür. Biz [bununla ilgili] işaretleri sizin için [işte böylesine] açık ve anlaşılır kıldık, eğer aklınızı kullanırsanız.(M.Esed)

Lafze...

KUR’AN OKUMANIN ZARARLARI ( 30.5.2012 )

 Umarım ki tereddüt etmediniz, zira bu makalemizde, KUR’AN okumanın zararlarından bahsetmeyi düşünüyoruz. Bizim millet alışıktır ya, başlığa bakarak, yorumlar yapmaya, hani ondan diyoruz Evet, evet KUR’AN okumanın zararlarından bahsedeceğiz, Çünkü pek çok zaviyeden KUR’AN okumak tehlikeli ve zararlıdır Düşünüyoruz da, bir tarafta sahip olduğumuz en aydınlık EVRENSEL çapta yegane hidayet rehberim...

BİR AYET VE YORUM (MUTAFFİFİN HİLE YAPAN) SURESİ ( 15.5.2012 )

3. Kendileri onlara ölçtüklerinde veya tarttıklarında eksiltirler. (Mevdudi)

Kur'an-ı Kerim'in birçok yerinde, alışverişte hile yapmak şiddetli bir şekilde kınanmıştır. "Ölçü ve tartıyı tam adaletle yapın. Biz kişiye gücünün yettiğinden fazlasını teklif etmeyiz." (En'am-152), "Ölçtüğünüz zaman ölçüy&uu...

İSLAM DİNİ ve ÖTEKİ DİNLER KURAN’DA NASIL ANLATILIR? (ALİ İMRAN 85) ( 5.5.2012 )

Kim İslam’dan başka bir din ararsa, bu kendisinden asla kabul edilmeyecek ve o ahirette de kaybedenlerden olacaktır.(Özlü Tefsir)

 85.Kim İslamdan başka bir din ararsa Allah onun aradığı o dini asla kabul etmeyecektir. Ayrıca o kişi âhirette Allahın rahmetini kaybedip hüsrana düşen­lerden olacaktır.(Taberi)

 ...

RUH; KURANDA GEÇTİĞİ HALİ İLE NE MANALARA GELİR? ( 29.4.2012 )

85.Sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Size ilimden pek az bir şey verilmiştir."(S.Ateş)-Ey Muhammed! Sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin tasarrufundadır. Size ruh hakkında verilen bilgi ancak algılayabileceğiniz kadardır." (M.Sağ)- BİR DE, sana ilahî esinlenme [nin mahiyeti] hakkında soru soruyorlar. De ki: “Bu esinlenme Rabbimin buyruğuyla [cereya...

MÜTTAKİLER (Nebe 31) ( 24.4.2012 )

31. Korunanlar için de başarı ödülü vardır.(S.Ateş)- Gerçek şu ki, muttakiler için 'bir kurtuluş ve mutluluk' vardır.(Mevdudi)- [Ama,] Allah'a karşı sorumluluk bilinci taşıyanlar için büyük bir tatmin vardır: (M.Esed)-Kuşkususz Allahın emirleri...

MELEK VE İNSAN BERABERLİĞİ NASILDIR (NEBE 29) ( 18.4.2012 )

29. Biz de her şeyi sayıp yazmıştık (S.Ateş)- Oysa biz, her şeyi yazıp saymışızdır. (Mevdudi

Onların söz ve davranışları, tüm hareketleri, hatta niyet ve düşünceleri dahi mükemmel bir surette kayıtlara geçirilmektedir. Oysa bu ahmaklar, istediklerini yapacaklarını, kendilerini bir gören olmadığını ve hesaba çekilmeyeceklerini mi sanmaktadırlar.

MUHKEM VE MÜTEŞABİH AYETLER HAKKINDA DÜŞÜNCELER (AL-İ İMRAN 7) ( 13.4.2012 )

İlahî kelâmın özü olan açık ve kesin hükümlü mesajlar ile müteşabihleri kapsayan bu ilahî kelâmı sana bahşeden O'dur. Kalpleri hakikatten sapmaya meyilli olanlar, sırf kafaları karıştır[acak şeyler bul]mak  için ve ona [keyfî] anlamlar yüklemek amacıyla ilahî kelâmın müteşabih olarak ifade edilen kısmına  uyarlar; oysa Allah'tan başka kimse onun kesin...

Sayfalar : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47]