" 43. SİZ EY imana ermiş olanlar! Sarhoş iken namaz kılmaya kalkışmayın, ne dediğinizi bilinceye kadar (bekleyin); ve boy abdestini gerektiren bir durumda [iken de] yıkanıncaya kadar -seyahatte olmanız [ve yıkanma imkanından yoksun bulunmanız] hali dışında- [namaza kalkışmayın]. Ama eğer hasta iseniz veya seyahatteyseniz yahut tabii ihtiyacınızı yeni gidermişseniz veya bir kadın ile birlikte olmuşsanız ve hiç su bulamıyorsanız, o zaman temiz toprağı alın, [onunla] yüzünüzü ve ellerinizi hafifçe ovun. Bilin ki Allah, gerçekten günahları temizleyendir, çok affedicidir. " ( Nisâ - 43.Ayet) ( Ayeti incele )
 
 
 
VEFAT, MEVT VE DİRİLİŞ ( 11.11.2016 )

VEFAT, MEVT VE DİRİLİŞ

Hayat ve ölüm iki kardeştir. Kuran da mevt kelimesi ve vefat kelimeleri ile dile getirilir. Mevt bütün hayati fonksiyonlarını kaybetmiş insan halidir. Vefat ise algılama fonksiyonlarının devre dışı kalmış halidir. Duyma, görme ve algılamanın her çeşitinin devre dışı kaldığı hal vefattır. Bu nedenle Kuran uyku halini de vefat olarak bildirmektedir. Koma hali, uyku hali ve bitkisel hayat tamamı vefa...

TEKASÜR ( 4.11.2016 )

TEKASÜR

Tekasür terimi, çoğaltma için ihtirasla çırpınma, yani taşınır veya taşınmaz, gerçek veya hayali kazançları artırma ihtirası anlamına gelir. Yukardaki bağlamda bu terim, insanın daha çok konfor, daha fazla maddi servet, insanla veya tabiat üzerinde daha güçlü otorite ve kesintisiz bir teknolojik ilerleme i&cce...

KURAN ELÇİNİN SÖZÜ MÜDÜR? (Hakka 69/40) ( 28.10.2016 )

KURAN ELÇİNİN SÖZÜ MÜDÜR?  (Hakka 69/40) 

40. Şüphesiz Kuran, çok şerefli bir elçinin sözüdür.

Ayette geçen “şerefli elçi” kimdir? Kuran da Tekvir suresinde aynı ifade yer almaktadır. Hakka 40 takî “şerefli elçi” Hz. Peygamber, Tekvir 19...

ŞEYTANA KULLUK ETMEK ( 21.10.2016 )

ŞEYTANA KULLUK ETMEK
Dünyada herkesin şeytanları lanetlediğini, fakat yine de onlara uyduklarını görüyoruz. Kur'an'a göre, şeytanları lanetlemelerine rağmen insanlar onlara uyarsa, bu insanlar şeytanları Allah'a şirk (ortak) koşmuş olurlar. Belki bu söz ile yapılan bir şirk değildir. Fakat davranışlarda ortaya çıkan şirktir ve Kur'an bunu şirk olarak kabul ediyor.

EHLİ KİTABIN CENNETE GİRMESİ ( 14.10.2016 )

EHLİ KİTABIN CENNETE GİRMESİ

 

Yeryüzüne Allah’ın dini olan İslam’dan başka hiçbir din indirilmedi. Bütün nebiler Müslümandı ve islâmı tebliğ edip kendileri de güzel örnek oldular. Kavimlerine de bunu tavsiye ettiler.

Bir önceki nebi İsa as. Hıristiyan ve yahudilere şu tebliği yapmıştır.

CİNLER GÖRÜLEBİLİR Mİ? ( 8.10.2016 )

CİNLER GÖRÜLEBİLİR Mİ? 

“…Çünkü o ve taraftarları, (kendilerini göremeyeceğiniz yerden) sizleri görmektedir. Biz gerçekten şeytanları, inanmayacakların dostları kıldık.”

(Araf 7/27)
Lafzen, “O ve oymağı, sizin onları görmediğiniz yerden görüyorlar sizi”.

Burada &ldq...

ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERİLMEK ( 29.9.2016 )

ÂLEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERİLMEK

وَمَا اَرْسَلْنَاكَ اِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمٖينَ

“Biz seni âlemler i&cced...

GÜNAH ÇEŞİTLERİ ( 22.9.2016 )

GÜNAH ÇEŞİTLERİ

”Eğer yasaklandığınız büyük günahlardan kaçınırsanız, sizin küçük günahlarınızı örteriz ve sizi şerefli bir yere sokarız.” (Nisa 4/31)

Yüce Allah, buraya kadar malları batıl yollardan yemeyi ve cana kıymayı yasak etti. Ki bu iki fiil, kul hakları ile ilgili en büyük iki günahtır. Yüce Allah s&ou...

MAHŞERDE MÜMİNLER CEHENNEMİ GÖRECEK Mİ? ( 16.9.2016 )

MAHŞERDE MÜMİNLER CEHENNEMİ GÖRECEK Mİ? 

 

وَبُرِّزَتِ الْجَحٖيمُ لِمَنْ يَرٰى

36. Gören kişi için cehennem apaçık ortaya çıkarılmış...

ALLAH İNSANLARI İMTİHAN EDER (Bakara 2/155) ( 9.9.2016 )

ALLAH İNSANLARI İMTİHAN EDER (Bakara 2/155)

Şimdi bu imtihanın sorularını ve bu soruların geldiği konulan ele alabili­riz:

1. Korku ile imtihan

Korku psikolojik bir duygudur. Demek ki, Yüce Allah imtihan soruların­dan birincisini psikolojiden sormaktadır.

Korku denen duygu, insan için bir deneme alanı olmakta ve Allah tarafın­dan bir soru olarak imtih...

Sayfalar : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46]