(Yûsuf - 62.Ayet)

HEVA NIN KURANDA KULLANILIŞ ŞEKİLLERİ

HEVA NIN KURANDA KULLANILIŞ ŞEKİLLERİ

Heva, beş şekilde tefsir edilir:

1. Heva, nezele inmek manasında kullanılır; şu ayetlerde olduğu gibi:

İndiği [heva] dem o necm'e {yani, Cebrail'in Nebi'ye indirdiği Kur’an’a [Kuranın parça parça inen necmlerine /kısımlarına)} andolsun kî... (Necm/1)

MEVEDDETEN FİL KURBA (YAKINLIKTA SEVGİ) (Şura 23)

MEVEDDETEN FİL KURBA  (YAKINLIKTA SEVGİ) (Şura 23)

Allah onu iman edip doğru ve yararlı işler yapan kullarına bir müjde olarak vermektedir. De ki, [ey Muhammed]: “Bu [mesaj] karşılığında sizden yol arkadaşlarınızı sevmenizden başka bir şey beklemiyorum”. Kim güzel bir iş yap[ma erdemine ulaşır]sa ona daha büyük güzellikler bağışlarız: ve gerçek şu ki Allah, çok bağışla[...]

MURAKABE [NEFSİN HESABA ÇEKİLMESİ]

MURAKABE [NEFSİN HESABA ÇEKİLMESİ]

Kötülüklerden kalbini korumak için, kişinin nefsini kontrol altında bulundurmasıdır. Allah’u Teâlâ’nın her şeye kadir olduğunu yakinen bilmek manasına da gelir. Gerçek murakabe, Allah’ı görüyormuş gibi ibadet etme alışkanlığını elde etmeye çalışmaktır.  

3758 kez okundu Yazının tamamını oku...

KURAN’ A DAVET Tarık Ramazan

KURAN’ A DAVET Tarık Ramazan

Kuran’ı-Kerimi tebliğ etmek farzdır

Ey resul! Rabbinden sana indirileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan onun verdiği resulluk görevini yerine getirmemiş olursun. Allah seni insanlardan korur. Allah, küfre batmış topluluğa kılavuzluk etmez. (Maide 5/67)

2394 kez okundu Yazının tamamını oku...

VELİ EDİNME

BİR AYET VE ONUN YORUMU (Şura 6 ,31)

6. Allah’tan başkasını koruyucu (veli) edinenlere gelince; Allah onları görüp gözetmektedir ve sen onların yaptıklarından sorumlu değilsin. (M.Esed)  
Burada "evliya" kelimesi kullanılmıştır. Bu kelime Arap dilinde çok geniş anlamlar taşır. İnsanların, sahte mabutla[...]

İSLAM’DA KURANIN HARAM KILDIĞI ŞEYLER (BAKARA 173) -

İSLAMDA KURANIN HARAM KILDIĞI ŞEYLER (BAKARA 173) -

O, size yalnız leşi, kanı, domuz etini ve üzerinde Allah'ın adından başka bir adın anıldığı şeyi yasakladı. Ama kim onlara mecbur kalırsa bir arzu ve iştah duymamak ve zaruri ihtiyacının üstüne çıkmamak şartıyla- günah[...]